Alla inlägg den 14 mars 2013

Av camilla takala - 14 mars 2013 17:15

Keyhan: Maaaaaaaaamma...mammaaaaaaaaa!!!!!!

 Jag : Jaaaaaaa


Keyhan:Behöver jag en BH eller?

Jag: EEEEH vad menar du,vaddå BH?


Keyhan: Ja en BH på magen !

Jag: WHAT ! BH på magen?


Keyhan:Ja men kolla....jag behöver en BH !

Och så sitter Keyhan och drar ut lite skinn som hänger över byxkanten när han sitter..


True that lil key har ju inte totalt fel..man samlar ju upp fett i BHn

hahahahahahaaa

Av camilla takala - 14 mars 2013 16:18

Villken underbar dag!


Solen skiner och jag känner mej verkligen så lycklig..


Har varit och fikat hos en vän..

Det e så skönt att umgås med nån likasinnad, allt blir så effortless.. och avslappnat..

Och man riktigt fylls med glädje..


Men det brukar ju inte kunna gå en hel dag utan att orättvior slår hornhinnan och öronen....

Idag var det inblicken i en människas liv som min vän känner,,

Låt oss kalla människan mrs x...

Mrs x,som många människor här i Sverige får hjälp av socialen..eller jag skulle nog villja kalla det själp av socialen..

Hur kan socialen medvetet göra en person hemlös,för att personen har missat ett möte?

Från att Mrs x har fått bo i ett hotellhem till inge tak över huvudet...att säga att Mrs x hälsotillstånd inte e så allvarligt,trots att läkarintyg finns... att säga att Mrs x inte e aktiv i arbetsmarknaden,eller söker jobb aktivt..och får därför inte heller sitt socialbidrag denna mån...

Men hur ska Mrs x kunna göra det,,utan tak över huvudet,utan busskort,utan pengar och utan id-kort?

Jag e discusted över hur vissa handläggare och socialchefer behandlar människor som verkligen har det svårt..

Har dom glömt bort att se individen bakom person nummret och bistånds ansökningen?

Ser dom bara social paragraferna och normerna?...Det finns ju så många sätt att hjälpa en individ..

Men vissa handläggare borde nog byta yrke,dom gör mer skada än nytta,genom att behandla dessa människor som om dom vore skit och får skylla sej själva..


Jag önskar Mrs styrka att ordna till sitt liv så det blir drägligt..och alla andra med, som har det svårt..


Det är en tuff värld vi lever i,men vi måste se de ljusa stunder i livet och vara tacksamma för dem..

Att vara positiva och snälla mot varandra...

Uppskatta allt vi har,och inte glömma allt vi vill bli :)


Ha en underbar dag alla därute   

Varma styrkekramar xx cammy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards